wtorek, 31 maja 2011

Podobno większość polskich poetów..

miała inżynierskie wykształcenie. Nie wiem ile w tym prawdy,bo żaden z tych przeze mnie cenionych typu Staff, Tuwim czy Wittlin inżynierem nie był,ale moja bardzo oznajmiona z tematyką polonistka kiedyś mi o tym opowiadała. Dlatego też nie zdziwiłem się,że człowiek z Politechniki może interesować się sztuką piękną jaką z pewnością jest fotografia. Mowa tu o Michale Suskim,który prowadzi swój blog ze zdjęciami o wdzięcznej nazwie "Suseu".

Wiecie do czego służy photoshop? do poprawiania zdjęć,a nie do ich tworzenia. Michał to widocznie rozumie,bo jego zdjęcia są czasem poprawione,ale kunszt i zamysł siedzą w jego rękach i zgrai aparatów,którymi te zdjęcia tworzy- nie w komputerowych programach co niestety coraz częściej widać na zdjęciach amatorów.



Blog,który ten inżynier stworzył miał być w zamyśle blogiem przedstawiającym Warszawę z ładnej strony. 

I rozumiem zamysł bardzo dobrze,bo Warszawa ma pod pewnymi względami przechlapane. Ludzie mieszkający w innych miastach i wsiach wkurzają się,że "tam tyle płacą,tyle atrakcji,wszystko właściwie w tej Warszawie jest" dlatego zrzucają na nią cechy,których tak naprawdę obiektywnie ocenić nie potrafią przez swoją nikłą znajomość topografii miasta. (taką pejoratywną ocenę niestety każdej stolicy świata nadają jej NIEmieszkańcy) 

"No ale byłem na centralnym,trochę pobiegałem po centrum i od razu mogę stwierdzić,że to brzydkie i obleśne miasto zamieszkałe przez cyborgi". 



Więc niech tak w tych głowach pozostanie,a do obiektywnych głów można przemówić,że są miejsca w tym mieście piękne,są też ładne i nie tylko cyborgi tam mieszkają. 

Jednakże jeśli koncentrujemy się na jednym czasem to nie wychodzi. Michałowi też nie wyszło i robi zdjęcia nie tylko z Warszawy. Ale robi je na tyle ciekawie,że powinniście sprawdzić to sami.
Więc sprawdźcie te adresy:


a tu flickr Michała:


Pozdro300
Filip

1 komentarz:

Najlepsze Blogi